بتن‌ ریزی کف سوله صنعتی (سال ۱۴۰۲)

بتن ‌ریزی کف یک انتخاب بسیار مناسب جهت کف سازی انواع سازه‌ها به ویژه سوله‌های صنعتی است. اگرچه بتن از نظر استعمال و تکامل یک ماده ساختمانی کاملاً جدید به شمار می‌رود اما قدمت استفاده از آن به روم باستان و ساخت آثار تخت جمشید بازمی‌گردد. این ماده از آمیختن نسبت‌های متناسبی از سیمان، سنگدانه‌ها و آب تولید می‌شود. واکنش‌های شیمیایی ایجاد شده میان آب و سیمان ماده چسبنده‌ای را ایجاد می‌کند که سبب چسبیده شدن سنگدانه‌ها به یکدیگر گشته و بدین شکل توده سخت بتن  ایجاد می‌ شود. با نوشتار امروز طهران سوله همراه باشید تا در مورد بتن‌ریزی کف سوله‌ها اطلاعات بیشتری را به دست آورید.


بتن‌ ریزی کف سوله صنعتی

بتن‌ ریزی کف سوله صنعتی یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین روش‌ها جهت کف سازی سوله‌ها به ویژه سوله‌های صنعتی به شمار می‌رود. پایین بودن هزینه‌ها، سهولت انجام کار، شکل‌پذیری سریع و دوام بالای کار سبب شده است تا فرایند بتن‌ ریزی به یکی از کارآمدترین، کاربردی‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های کف سازی تبدیل شود. با توجه به این که نحوه اجرای بتن ریزی کف سوله میزان استقامت سازه شما را تعیین می‌کند بنابراین کف سازی سوله‌های صنعتی را به دست افراد متخصص و ماهر در این زمینه کارشناسان گروه مهندسی سازه نگار سینا بسپارید.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بتن ‌ریزی کف سوله صنعتی (سال ۱۴۰۲) با ما در ارتباط باشید.


بتن ریزی

امروز بتن را معمولاً به وسیله ابزار خاص بتن ریزی درون قالب‌های از پیش تعیین شده و حاضر شده می‌ریزند و سپس به روش‌های مختلف هوای داخل آن را خارج کرده و پس از خشک شدن همچون سنگ به عنوان عضو فشاری از آن بهره می‌گیرند. شرکت صنعتی و مهندسی سازه نگار سینا با دارا بودن پرسنل حرفه‌ای و باتجربه به صورت کاملاً اصولی کف سازی انواع سوله و سایر اماکن مختلف را اجرا می‌نماید. جهت ثبت سفارش و عقد قرارداد با کارشناسان ما تماس بگیرید.


مراحل اجرای بتن‌ ریزی کف سوله صنعتی به صورت اصولی

کف ‌سازی سوله‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه ساخت‌وساز می‌باشد. جهت اجرای کف سوله‌های صنعتی می‌بایست از پوشش‌های مناسب و بسیار مقاوم استفاده نمود. استفاده از بتن کف سوله به علت دارا بودن استحکام بالا مقاومت کف را افزایش داده و میزان تحمل وزن و فشار وارده را بالا می‌برد. بتن مورد استفاده برای کف سازی سوله‌ها متفاوت از بتن مصرفی جهت اجرای ستون و سقف بوده، بافت متراکمی داشته و میزان نفوذ آب و حلال‌ها به داخل آن بسیار دشوار می‌باشد.برای اینکه اجرای بتن کف سوله مطابق با استانداردهای روز دنیا انجام شود، انجام مراحل زیر ضروری می‌باشد:

۱‌- تمیز کردن و صاف و یکدست کردن سطح به صورت دستی یا با استفاده از ماشین‌آلات

۲- بررسی جنس خاک در آزمایشگاه جهت بررسی میزان تحمل فشار وارده

۳- مشخص نمودن محوطه بتن ریزی با استفاده از تجهیزات مناسب

۴- فشرده سازی خاک با غلطک راه‌سازی

۵- فرم دهی لایه بتنی و استفاده از بتن مگر

۶- نصب قاب‌ها و فرم‌ها

۷- نصب تأسیسات (لوله‌های آب‌وبرق)

۸- پر نمودن سطح تا درجه انتهایی با مصالح مناسب

۹- سم‌پاشی و نصب لایه محافظ رطوبت یا ضدآب

۱۰- مسلح سازی با میلگرد

۱۱- بتن ‌ریزی و صاف کردن بتن با استفاده از ماله‌های دستی یا پروانه‌ای

۱۲- پس از خشک شدن بتن اتصالات، قاب‌ها و فرم‌ها را جدا نمایید.

اکنون کف‌ سازی شما انجام شده و آماده بهره‌برداری می‌باشد.


کلام پایانی

با توجه به این که اجرای بتن ‌ریزی کف سوله‌های صنعتی دارای اهمیت فراوانی می‌باشد چنان چه جهت اجرای تخصصی و اصولی بتن کف سوله، بتن ‌ریزی کف پارکینگ و … نیازمند خدمات می‌باشید، بتن ریزی در سال ۱۴۰۲ را با خیالی آسوده و مطمئن به کارشناسان و متخصصین گروه مهندسی سازه نگار سینا بسپارید. با ما در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا