بتن ریزی کف سوله اصولی

بتن ریزی کف سوله اصولی به دلیل استحکام، تطبیق پذیری و دوام قابل توجهی که دارد، برای کارهای ساخت و ساز خانه ایده آل است. با استفاده از بتن، می توانید به سرعت، آسان و مقرون به صرفه یک پایه سوله ایجاد کنید که قابل اعتماد و بسیار سخت است.

مزایای اصول بتن ریزی (shuttering) کف سوله یکی از مهم ترین مباحث مربوط به بتن ریزی و اجرای کف سوله هاست و همان طور که می دانید کف سوله ها می بایست دارای پوشش های مناسب و بسیار مقاوم باشد از این رو استفاده از بتن برای کف سوله ها سبب استحکام و مقاومت این قسمت گردیده و می تواند تا حدود بسیار زیادی هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهد.با توجه به این که بتن کف سوله با بتن های مصرفی جهت اجرای ستون و سقف متفاوت است می بایست جهت بتن ریزی کف سوله بر اساس استانداردهای روز دنیا از خدمات شرکتی معتبر و حرفه ای استفاده نمایید.شرکت سازه نگار سینا با دارا بودن مهندسان و کادر اجرایی مجرب به صورت کاملا اصولی تمامی امور مربوط به ساخت و ساز سوله و بتن ریزی را در سریع ترین زمان ممکن اجرا نموده و پروژه ای کامل و بدون عیب و نقصی را با هزینه ای بسیار مناسب در اختیارتان قرار می دهد.

مهندس میرزایی 09120682440

بتن ریزی کف سوله اصولی

اصول-بتن-ریزی-کف-سوله
اصول-بتن-ریزی-کف-سوله

اصول بتن ریزی کف سوله چیست؟

اصول بتن ریزی کف سوله می بایست بر اساس استانداردهای روز دنیا و با توجه به نوع کاربری سوله انجام شود تا از بروز مشکلات برای کارفرما جلوگیری گردد.بتن کف سوله از لحاظ تحمل وزن و فشار کاملا متفاوت با نوع بتن های مصرفی جهت ساخت و اجرای ستون و سقف می باشد .این محصول دارای بافت متراکمی بوده و همین امر سبب عدم نفوذ ناپذیری آب و حلال ها به داخل آن می شود.


وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای بتن ریزی کف سوله

بتن مرغوب و مناسب ،دوربین لیزری،کاتر،ماله پروانه ای و قالب ها از جمله مهم ترین ادوات و تجهیزات برای بتن ریزی و صاف و صیقلی ساختن کف سوله به شمار می روند.

وسایل بتن ریزی سوله


مراحل بتن ریزی کف سوله

جهت افزایش مقاومت و استحکام کف سوله ها مراحل بتن ریزی می بایست با مراقبت های کامل و به صورت مرتب انجام شده و ضخامت و استحکام لایه بین بر مبنای نوع کاربری سوله و جنس خاک توسط مهندسین مربوطه تعیین می شود .

در ابتدا فضای مورد نظر می بایست به صورت کامل پاکسازی شده و سپس توسط ابزارهایی از قبیل تخته های بتنی و با ترسیم خطوط مشخص محدوده بندی گردد.سپس فضاهای مشخص و منفک شده با غلتک کوبیده و محکم گردد .در مرحله ی بعد مگریزی با ریختن بتن مگر انجام شده و در این مرحله بستر لازم برای آغاز عملیات اصلی آماده می گردد.استفاده از بتن مگر کار تراز نمودن سطح را آسان تر ساخته و مانع جذب رطوبت بتن توسط خاک می شود .

در مرحله ی بعدی قاب و فرم جهت کف سازی با استفاده از خطوط طراحی ترسیم شده دور ساختمان نصب شده و قبل از بتن ریزی عملیات نصب تاسیسات به صورت کامل صورت می پذیرد.

سطح تا درجه ی انتخابی و تا زیر کف با توجه به رطوبت و ناپایداری سطح با مصالح انتخابی پر شده و سپس سمپاشی و نصب لایه ی ضد آب در این مرحله انجام می شود.جهت مسطح سازی کف سوله از میلگرد و مقره های بتنی با توجه به طرح مهندسی استفاده شده و اکنون کف به صورت اصولی آماده ی عملیات بتن ریزی می شود.

عملیات بتن ریزی در این مرحله با توجه به ارتفاع و شرایط سطح مورد نظر توسط شلنگ های مخصوص و نازل های ماشین حمل (میکسر) انجام شده و سپس جهت جلوگیری از خرابی یا خم شدن قالب ها هنگام بتن ریزی تراز بودن قالب ها و محکم بودن بندها به دقت مورد بررسی قرار می گیرد .

پس از اتمام عملیات بتن ریزی و پر شدن کلیه منافذ سطح و سفت شدن نسبی بتن با استفاده از ماله پروانه ای سطح صاف و یکدست می شود.بریدن اتصالات برای پیشگیری از ترک خوردن هنگام انبساط انجام شده و قالب ها جهت پروژه های بعدی بتن ریزی جدا شده و پاکسازی می گردند.

قیمت بتن ریزی کف سوله


مزایای کف سازی سوله ها

  • افزایش استحکام کف
  • اقتصادی بودن پروژه
  • کاهش هزینه ها
  • سرعت بالای اجرا

کلام پایانی

با توجه به توضیحات ارایه شده می توان گفت کف سازی سوله های صنعتی یکی از با اهمیت ترین موارد در زمان ساخت سوله به شمار می رود .مهندسان با ساخت و اجرای کف های با کیفیت و مستحکم می توانند از هرگونه ترک برداشتن، نشست و سایش و تخریب زود هنگام و… جلوگیری کرده و از رسیدن نم و رطوبت به مواد و محصولات پیشگیری نمایند.

بنابراین بهتر است برای  اجرای کف سازی سوله ها به صورت استاندارد از افراد با تجربه کمک بگیرید چرا که این امر نیازمند دانش و تجربه بسیار، دستگاه های مناسب، تکنولوژی و فناوری روز دنیا می باشد. شرکت سازه نگار سینا متخصص در کف سازی و بتن ریزی کف انواع سوله ها در خدمت شماست.تمامی ابزارهای مورد استفاده در این پروسه مطابق با استانداردهای جهانی بوده و تمامی مراحل کار زیر نظر مستقیم کارشناسان خواهد بود.جهت اجرای کف سوله های صنعتی با بهترین کیفیت با کارشناسان طهران سوله در تماس باشید.

مهندس میرزایی 09120682440

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا